thefight.blogg.se

Jag försöker bara ta mig igenom dagarna utan att rasa ner över världen

Och så dog han

Kategori: Dagligen

Jag vet att jag har varit hur osocial som helst här men jag har behövt lägga min tid på mig själv några dagar.
Tänkte skriva igår men jag klarade inte av det. Varför? För min favoritlärare har dött. Min litteraturlärare är borta, fick reda på detta igår morse från skolan. Jag vet inte vad jag ska göra. Vill inte läsa litteratur utan honom och vilken lärare ska jag prata med när allt är tufft. Speciellt de senaste veckorna när mitt liv har rasat så har han stöttat mig något enormt. Åh, jag kommer sakna honom så. Skolan kommer inte vara desamma utan Jimmy.
 
För övrigt så vet jag inte vad jag väger nu. Vägde 93 igår men åt en massa glass för att dämpa sorgen så vet inte vad jag väger nu. Har bara ätit en bit entrecot med sallad, lite champinjoner och en morot idag. Allt detta med typ 1.5 msk fettfri vitlöksdressing (inte ens 20 kcal).
 
Dricker kaffe och lyssnar på musiken från Les Miserable och skräms över att behöva gå till skolan imorgon. Jag vet inte hur det ska gå men min kurator (även klassföreståndare) skickade sms innan idag och sa att det fanns stöd i skolan om jag skulle behöva det. Vet inte om jag vågar prata med henne för det känns som att jag är patetisk som kommer sakna en lärare så mycket. Men för mig var han inte bara en lärare. För mig var han en vän!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: