thefight.blogg.se

Jag försöker bara ta mig igenom dagarna utan att rasa ner över världen

En trygghet i skolan

Kategori: Dagligen

Sitter i skolan med två lektioner kvar. Engelskan ser jag fram emot men har ingen bok och läsa vilket är lite tråkigt. Ska prata med läraren om jag kan låna en till av henne. Efter det har vi svenska och äntligen ska vi läsa om Shakespear. Detta ahr ajg sett fram emot under hela förre terminen. Nu är det dags för mig att glänsa. 
Längtar dock hem till fotöljen och mys framför tv:n. Det finns dock en trygghet med att vara i skolan och det är att jag inte kan äta en massa här. Hemma är mat och onyttheter så nära till hands. Men har varken hunger eller aptit idag så det ska jag väl klara av. Vi ska i alla fall äta kycklingfilé och det är ju min favoritmat. Ska nog bara ha lite spenat till. 
 
På fredag blir det äntligen fest. Hela förra helgen gick jag nykter eftersom det inte serverades mer än lättöl på bröllopet. Men på fredag ska jag äntligen få dricka. Ska dricka öl och körsbärsvin. Jag hoppas bara att jag ska ha gått ner till under 101 kg tills dess. Då ska jag nog ha kjol på mig. 

Nej, dags för att gå upp på lektionen och göra lite nytta.

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Du är jätte duktig gumman som är i skolan och sköter dig! Uppskattar verkligen våran vänskap <3

    2013-01-09 | 17:39:57

Kommentera inlägget här: