thefight.blogg.se

Jag försöker bara ta mig igenom dagarna utan att rasa ner över världen

Rosa spya

Kategori: Mat

Detta var middagen för dagen. Det är lite kyckling, (gjord i ugn fast har tagit av skalet där all marinad var), kokta rödbetor med salt och minimalt lite olivolja, lite sallad, en klick lätt crème fraich och två feferonis. Spydde direkt efter och det var helt rosa. Sjukt kul faktiskt! Ja, jag vet att jag gillar konstiga saker. Annars har jag bara druckit te, kaffe och specialvatten (vatten med en fjärdedels kallt grönt te, lime och gurka) och ätit en kokt äggvita.
Har inte börjat cykla än igen men ska göra det om fem minuter för då börjar finalen av Biggest Loser.
 

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Hej! Förlåt om jag tränger mig på.
    Jag såg en kommentar i en annan blogg där jag länkades hit.
    Jag vill, eller typ känner att jag måste kommentera.
    Varje gång jag ser eller märker att en tjej har ätstörningar gråter jag inombords. Jag har varit där själv men lyckades vänta om. Det var det bästa jag gjort i mitt liv, utan tvekan. Att ha tex. anorexia är inget man vill. Eller jo, man ville det när man hade det, då var det det bästa som fanns även om man aldrig riktigt kallade sig själv anorektiskt.
    Men jo, det var jag. Men inte längre.
    Det finns olika sätt man kan ta sig ur helvetet, jag gjorde det på egen hand. Jag ville inte ha nån som kontrollerade mig. Ju längre tiden går med ätstörning desto svårare kan det bli att ändra livsstil. Jag kan tänka mig att många är rädda för förändring och tror att "frisk" är samma som tjock och ful. Men nej så är det inte.
    Idag är jag frisk, hälsosam och lycklig.

    JAG LOVAR.

    2013-03-26 | 22:10:13
    Bloggadress: http://lisaveltman.blogspot.com/
  • Natacha säger:

    Hur länge har du haft ätstörningar?
    Du är fin som du e iaf! Hoppas din vecka blir bra! Om du har lust och tid över får du gärna kolla in hos mig en sväng. Kram på dig och sköt om dig

    Svar: Så länge jag kan minnas faktiskt. Men började bli allvarligt när jag var 13 med just bulimin. Svältandet har dock bara pågått en gång när jag var 17 och nu de senaste 1.5 åren
    Teo

    2013-03-27 | 00:44:31
    Bloggadress: http://atstorning.devote.se

Kommentera inlägget här: