thefight.blogg.se

Jag försöker bara ta mig igenom dagarna utan att rasa ner över världen

Nu börjar det

Kategori: Vikt

Idag kör jag igång igen. Men denna gången ska jag försöka göra det på rätt sätt. Inte spy, inte svälta mig, inte hetsäta. Ska hem till mamma idag och äta lutfisk. Det var meningen att jag skulle äta det med potatis och sås men har bestämt mig för att ha gröna ärtor och ägg till istället. Ska ta mindre tuggor och låta det ta tid att äta istället för att slänga i mig maten. Tror att det underlättar när det gäller suget efter att hetsäta.
Sherlock (min katt för er som inte vet det) ska följa med hem till mamma och "kattränas" med Skruffs. Håller tummarna för att allting ska fungera.
 
 
Ska snart åka och handla, efter en kopp grönt te. Ska handla en massa grönsaker och sen müsli med. Äter inte det egentligen men får väl lära mig.

Kommentarer

  • Loki säger:

    Tips så här nu i början är att inte fokusera på så mycket VAD du äter, utan på HUR MYCKET.
    Jätte bra att du tänker på mindre tuggor och sådär! Ett knep jag använder mig av för att inte överäta (=vilja spy efteråt) är att servera i mindre tallrikar (bevisat att hjärnan tolkar det som att du äter mer - trots att kaloriinnehållet är mindre - optisk illusion and whatnot), inte låta mat stå framme, ta snacks i små skålar.
    Sånt common sense men som vi med ätstört beteende tenderar att bagatellisera. Lycka till tjejen, du är inte misslyckad om du får återfall, man är bara mänsklig PUSS!

    2012-12-27 | 20:04:55
    Bloggadress: http://bakura.blogg.se/

Kommentera inlägget här: