thefight.blogg.se

Jag försöker bara ta mig igenom dagarna utan att rasa ner över världen

131119 - Inte behålla mat

Kategori: Ätstörning

Försökte äta lunch (en risifrutti, ett pigall och en banan) med syster och behålla men så fort hon gick så kom det upp igen. Sen försökte jag äta igen (tre tunna knäckebröd och en banan) men det fick jag inte heller behålla. Eftersom jag är så sjukt yr idag så försökte jag att äta dagens middag tidigare än planerat (kycklinggryta med ris) men inte det klarade jag av att behålla. Det känns inte som att jag fick upp allt och att jag kommer väga mer imorgon än jag gör idag. Jag vill verkligen inte! Ångrar nu att jag åt över huvud taget och även om jag nu tänker att jag inte ska äta mer idag så vet jag att jag kommer köpa någonting onyttigt när jag är på ICA sen och spy upp det direkt när jag kommer hem. Jag hatar mina bulimiperioder och tycker mycket bättre om anorexiadagar.
 
 
För övrigt är ni välkomna att följa min tumblr som jag uppdaterar i perioder. Länken står på bilden!
 

Kommentarer

  • Em. säger:

    jag förstår att detta är jobbigt för dig. Och jag vill dig absolut inget illa. Snarare försöka hjälpa.
    Varför inte testa att äta nyttiga saker? Jag menar läste att du försökte äta en risifrutti bland annat till lunch. Varför inte äta en kycklingsallad istället t.ex? Du kommer må sjukt mycket bättre och få mycket mer energi.
    Jag vet vad jag pratar om, jag har själv varit där. Ångest över att äta.
    Men jag började träna och idag äter jag vad sjutton jag vill och går ändå ner i vikt.
    Om det är vikt du vill gå ner i så borde du tänka om. Anledningen till att du går upp i vikt när du äter eller dricker onyttigt är för att kroppen tar av allt den får för att överleva. Alltså sparar kroppen på fettet och bränner musklerna istället. För det är mer energi i muskler.
    Be om hjälp om du inte klarar det själv. Det är aldrig fel att be om hjälp.
    Jag hoppas du förstår att jag inte menar något illa mot dig. Men det gör ont i mig att se folk tycka illa om att äta när det egentligen är det bästa som finns när man inser att man faktiskt går ner av att äta mer.
    Kram på dig

    2013-11-22 | 17:11:01
    Bloggadress: http://emeliejohanna.blo.gg

Kommentera inlägget här: